Villkor för kampanjen ”Continental Kampanj vintern 2023” (hädanefter ”villkor” i detta dokument)

1. Allmänna regler

1.1 Kampanjen ”Continental Kampanj 7-31 oktober 2024” (”Kampanjen”) är en marknadsföringsaktivitet som utvecklas och genomförs av Continental Sverige AB (”Arrangören”). Arrangören har sitt huvudkontor med adress Banehagsgatan 22, 414 51 Göteborg, Sverige.

1.2 Kampanjen syftar till att belöna deltagare (”Belöningen”) som vid köp under kampanjperioden av Continentals vinterdäck och som i övrigt uppfyller samtliga villkor i detta dokument. Däcken ska ha inköpts direkt från någon av de medverkande återförsäljarna tillika medlemmar i Best Drive Sverige, Däckpartner Sverige eller Däckteam Sverige (”Partners” eller ”Partner”). Se medverkande Återförsäljare på www.continentalkampanj.se Kontrollera medverkande Partners i samband med köp på www.continentalkampanj.se då informationen om dessa uppdateras kontinuerligt.

1.3 Kampanjvillkoren publiceras också på kampanjwebbplatsen www.continentalkampanj.se (”Webbplats”) under hela kampanjperioden.

2. Villkor för att delta i kampanjen

2.1 Kampanjen är endast och uteslutande utformad för konsumenter (dvs. enskilda personer som köper däck för privat bruk, dvs. inte för professionellt bruk eller som del av företags- eller affärsaktiviteter) som är skrivna i Sverige och som uppfyller samtliga av nedanstående villkor under kampanjperioden, se nedan. Kampanjen gäller för ett köp per person.

a) uttryckligen godkänner webbplatsens användarvillkor vid registrering på webbplatsen

b) registrerar inköpet på webbplatsen, i enlighet med punkt 4 i dessa villkor, vid inköp av däck. (Personer som deltar i Kampanjen genom att uppfylla samtliga av villkoren benämns hädanefter i detta dokument Deltagare).

2.2 Arrangörens personal- eller familjemedlemmar får inte delta i Kampanjen. Personal hos andra enheter som arbetar med att utveckla och/eller implementera kampanjen får inte heller delta i Kampanjen, vilket även gäller personer som har en permanent arbetsrelation med sådana enheter utan att för den skull vara anställda hos enheten.

2.3 Företag eller privatpersoner som köper däck som del i en professionell verksamhet eller affärs- /företagsaktiviteter får inte delta i Kampanjen.

2.4 Arrangören förbehåller sig rätten att dra tillbaka deltagarens rätt att delta i Kampanjen, i händelse av brott mot villkoren eller om det förekommer aktiviteter som kan skada eller äventyra arrangörens anseende eller intressen. Arrangören förbehåller sig också rätten att dra tillbaka Deltagarens rätt att delta i Kampanjen om felaktiga, ofullständiga eller falska adresser, namn eller inköpsbevis används. En Deltagare som exkluderas från Kampanjen mister rätten att erhålla Belöningen. Om Belöningen redan har tagits emot av den exkluderade Deltagaren, kan Arrangören avkräva den exkluderade Deltagaren ersättning uppgående till ett värde som motsvarar den mottagna belöningen.

3. Kampanjperiod

3.1 Kampanjen pågår mellan 7-31 oktober 2024. (”Kampanjperioden”), vilket innebär att Belöningar beviljas endast för inköp av däck inom ovan nämnda period, och endast för deltagare som uppfyller alla villkor enligt detta dokument. Deltagande Partners återfinns på www.continentalkampanj.se

3.2 Som inköps- och monteringsdatum räknas, för denna Kampanj, det datum som anges på den faktura eller det kvitto som Deltagaren registrerar på webbplatsen för att intyga att köpet av däcken har skett.

4. Kampanjfunktion

4.1 Arrangören förbinder sig att Belöna Deltagare som uppfyller samtliga av detta dokuments villkor för inköp av däck, då inköpet sker direkt hos en deltagande* Partner under Kampanjperioden och under förutsättning att ifrågavarande inköp registreras på webbplatsen inom 7 dagar efter inköpet i enlighet med punkt

4.2 nedan, samt att inköpet har godkänts av Arrangören i en verifieringsprocess. *Med deltagande Partner avses en partner som vid försäljningstillfället är listad på kampanjsidan www.continentalkampanj.se

4.2 För att få Belöningen är Deltagaren skyldig att på webbplatsen registrera inköp på www.continentalkampanj.se av en uppsättning (4 st vinterdäck) av den däckstyp som omfattas av Kampanjen. Vid registrering av inköpet är deltagaren skyldig att till webbplatsen ladda upp tydliga bilder (inskannade kopior eller foton) av fakturor eller inköpsbevis, för att intyga att däcken och tillhörande montering har köpts direkt hos någon av våra Partners inom kampanjperioden (inklusive information om märke, modell, dimension och antal däck).

4.3 Alla inskannade bilder och/eller foton av fakturor och/eller inköpsbevis som Deltagaren laddar upp på webbplatsen, kommer att verifieras för eventuellt godkännande.

4.4 Arrangören förbehåller sig rätten att förvägra Deltagaren Belöning, om Deltagaren inte har registrerat inköpet av däck och monteringstjänster på webbplatsen tillsammans med all obligatorisk information och i enlighet med reglerna inom 7 dagar efter genomfört köp. Belöning förvägras också Deltagare som lämnar tillbaka däcken till Partnern efter att ha registrerat köpet på webbplatsen.

4.5 Deltagare som under Kampanjperioden har köpt Continental vinterdäck, oavsett dimension, av Partners och registrerat inköpet på webbplatsen i enlighet med reglerna och inom den ovan angivna tidsramen och godkänts av Arrangören under verifieringsprocessen tilldelas en belöning om gåvokort värde på 500 SEK respektive 1000 SEK.

5. Meddelande om kampanjresultat och utbetalning av Belöning

5.1 Arrangören skickar Belöningen direkt till Deltagarna inom 30 dagar efter registrering. Meddelande om godkänd eller nekad Belöning meddelas per e-post.

6. Klagomål

6.1 Deltagarna har rätt att komma med klagomål avseende kampanjen. Sådana klagomål måste vara skriftliga och skickas direkt till Arrangören via rekommenderat brev, bud eller e-post, inom 30 dagar från mottagandet av information om eventuella oegentligheter rörande kampanjen. Klagomål som inkommer till Arrangören efter den ovan nämnda tidsgränsen, beaktas inte av arrangören. Klagomål via rekommenderat brev eller med bud, skickas till följande adress, tillhörande arrangören: Continental Däck Sverige AB, Box 311 74, 400 32 Göteborg, Sverige. Klagomål via e-post skickas till följande e-postadress: marknad_sverige@continental.com

6.2 Beslut om att godkänna eller avvisa klagomålet fattas uteslutande av arrangören, som skriftligen informerar deltagaren om beslutet inom 30 dagar från mottagandet av klagomålet.

6.3 Med förbehåll för punkt 2 ovan, ska annan kommunikation mellan Deltagare och Arrangören ske via epost, som skickas till följande adress: marknad_sverige@continental.com

7. Deltagarnas personuppgifter

7.1 Arrangören ska betraktas som registeransvarig med avseende på hantering och bearbetning av personuppgifter för kampanjens Deltagare. Deltagarna godkänner att arrangören, i egenskap av registeransvarig och med förbehåll för tillämplig lagstiftning, bearbetar Deltagarnas personuppgifter i enlighet med Continentals Integritetspolicy: www.continental-tires.com/se/sv/legal-pages/data- protection/

7.2 Deltagaren har redan genom sin registrering accepterat att han/hon har läst igenom och förstått Continentals Integritetspolicy, och godkänner att Arrangören bearbetar hans/hennes personuppgifter i enlighet med Integritetspolicyn.

7.3 Deltagarna har rätt att tillgå sina personuppgifter och få dem korrigerade eller borttagna, vilket sker genom att kontakta marknad_sverige@continental.com. Angivna data bearbetas och lagras i 4 år i syfte att genomföra kampanjen samt bevilja och betala ut belöningar inom ramen för kampanjen. Att delge personuppgifter är frivilligt, men obligatoriskt för att kunna delta i kampanjen.

8. Avslutande villkor

8.1 Dessa villkor är bindande för alla parter som deltar i kampanjen. Villkoren i detta dokument utgör kampanjens principer, behörighets- och giltighetsregler, rättigheter, skyldigheter för Arrangören och Deltagarna

© 2024 Continental Däck Sverige AB